2024-modellen av MinOptimera er her

MinOptimera er kommet i ny utgave, og ifølge e-commerce manager Steinar H. Nygaard er dette mye mer enn en facelift.

Med nytt brukergrensesnitt, enklere bestilling og mer oversiktlig søkeresultat, er det nå lettere enn noen gang å handle på nett og styre prosjektene dine digitalt. oto: Optimera

Hele handelsløsningen er byttet ut, søkefunksjonen, anbefalingsmotoren og den såkalte tjenesteplattformen er ny. I tillegg har man jobbet mye med å forbedre brukergrensesnittet og brukeropplevelsen. 

Raskere

For brukerne innebærer forandringene først og fremst at løsningen går raskere, og at det er blitt enklere å finne frem til varene man ønsker å bestille. 

– Satt litt på spissen, kan man si at du før satt og talte antallet kaffekopper du rakk å drikke fra du trykket på enter til du fikk et resultat. Nå går det så raskt at du ikke en gang rekker å tenke på kaffekoppen, sier Nygaard. 

Kunstig intelligens

Søkefunksjonen er ikke bare blitt raskere, man har også tatt i bruk AI for å gjøre det enklere å finne frem til produkter. Tolv måneders kjøpshistorikk er matet inn i løsningen, slik at man vet hvilke produkter som er populære og mindre populære. 

Systemet forstår også sammenhengen mellom produkter. Den vet for eksempel at terrasseskruer ofte kjøpes sammen med driller og bits, slik at brukeren slipper å lete rundt etter dette. Selve navigasjonen er også forbedret, ved at man har laget et klart skille mellom redaksjonelle artikler og de nyttige funksjonene.

Prosjektpriser

Helt siden første utgave av MinOptimera har påloggede brukere kunnet se sine egne priser. I den nye løsningen får man også synliggjort prosjektprisene, slik at man også kan handle direkte i nettbutikken med disse. 

Det er også åpnet for at man kan handle varer uten å knytte disse til et prosjekt, men Nygaard mener det er mange gode grunner for å knytte bestillingene til prosjekter. 

– Ved å legge en ordre på riktig prosjekt, sikrer man at varene blir levert til riktig adresse, og det sikrer også at man får fakturert kunden riktig beløp. Man kan også – hvis man er uheldig og bestiller på feil prosjekt – flytte bestillingen over på riktig prosjekt senere. Du får rett og slett bedre oversikt, sier Nygaard. 

Flere brukere

Det er også blitt vesentlig enklere å administrere brukere. Det er lett å legge til nye ansatte og å tildele dem roller. 

36 000 produkter

MinOptimera blir stadig mer populær, og Nygaard mener at løsningen nå er blitt så bra at alle burde bestille byggevarene på minoptimera.no 

– Du har 36 000 produkter tilgjengelig. Det er mye mer enn du finner i de fleste byggevarehus. Det er enkelt å finne varene og lett å bestille. Du har full kontroll over kjøpene dine, og det er enkelt å viderefakturere til riktig kunde. Og så sparer du masse tid fordi du slipper å reise til butikken. Du får dem levert direkte til byggeplassen akkurat når du måtte ønske det. 

– Og hvis du av en eller annen grunn foretrekker å hente i byggevarehuset, er det likevel smart å bestille dem på nettet. Da er varene ferdigpakket når du kommer for å hente, avslutter Nygaard. 

24.06.2024