- Aktuelt
- Nytt fra Optimisten
- Full prosjektoversikt i MinOptimera
Full prosjektoversikt i MinOptimera
De siste oppdateringene i MinOptimera gir håndverkerne full kontroll over fakturaer, kontantsalg og bestillinger, noe som forenkler prosjektstyringen.
Forenklet fakturakontroll
MinOptimera har fått flere viktige oppgraderinger, og ifølge e-commerce manager Steinar H. Nygaard gir de brukerne langt bedre innsikt og kontroll over prosjektene sine.
En av de mest etterspurte nyhetene er en oppdatert visning av fakturastatus, som forenkler arbeidet med å følge opp betalinger.
– Tidligere kunne brukerne kun se status på ordrer, ikke på fakturaer. Dette krevde at man måtte klikke seg inn på hver enkelt faktura for å sjekke om den var betalt, forklarer Nygaard.
Denne funksjonen gjør det også lettere for regnskapsmedarbeidere å holde oversikt over utestående betalinger, samtidig som prosjektledere enklere kan viderefakturere til kundene sine.
Bedre kontroll på kontantsalg
En annen viktig oppgradering er integreringen av kontantsalg i MinOptimera. Nå kan brukerne få en fullstendig oversikt over alle kjøp, inkludert mindre innkjøp gjort direkte i butikk.
– Det skjer i alle prosjekter – man stikker innom et byggevarehus for å kjøpe en liten ting, og ofte blir disse kjøpene ikke registrert. Kanskje har håndverkeren en kvittering i lomma eller en ordrebekreftelse, men glemmer å levere den inn. Dermed blir kjøpet ikke viderefakturert til prosjektet.
– Men nå kan derimot alle disse kontantsalgene sees i MinOptimera, og man kan enkelt flytte dem over på prosjektet. Dette gir bedre kontroll over kostnadene og tilhørende dokumentasjon, forklarer Nygaard.
«Nå kan alle disse kontantsalgene sees i MinOptimera, og man kan enkelt flytte dem over på prosjektet»
– Steinar H. Nygaard, e-commerce manager
Riktig prosjektstyring
Nygaard påpeker også viktigheten av å knytte bestillinger til riktig prosjekt. Dette sikrer at varene blir levert til korrekt adresse og gjør det lettere å holde kontroll på faktureringen.
– Hvis man ved en feiltakelse bestiller til feil prosjekt, kan man enkelt flytte bestillingen over til riktig prosjekt i etterkant. Det gir brukerne større fleksibilitet og bedre kontroll, sier han.
Funksjonen sikrer også at alle kostnader knyttet til et prosjekt blir samlet på ett sted, noe som er avgjørende for effektiv prosjektstyring og fakturering.
«Håndverkerne kan enkelt se hvilke kampanjer som er aktive og hvilke produkter som er tilgjengelige med kampanjepris. Dette gjør det enklere å handle smart og spare tid»
– Steinar H. Nygaard, e-commerce manager
Forenklet brukeropplevelse
Brukeropplevelsen i MinOptimera er blitt forbedret gjennom en mer strukturert visning av kampanjer og tilbud.
Tidligere måtte brukerne bla gjennom PDF-filer for å se kampanjevarer, men nå er alle produkter med kampanjepris samlet på en dedikert side.
– Nå kan håndverkerne enkelt se hvilke kampanjer som er aktive og hvilke produkter som er tilgjengelige med kampanjepris. Dette gjør det enklere å handle smart og spare tid, sier Nygaard.
Alt klart med ett klikk
«Tilbud til kunde» er dessuten tilbake på optimera.no.
Den nye tilbudsmodulen gjør det enklere å lage tilbud. Totalpris, timer og produkter legges inn raskt, og du kan hente handlelister eller duplisere tidligere tilbud for å spare tid. Når tilbudet er godkjent, kan varene bestilles med ett klikk.
– Vi jobber kontinuerlig med å forbedre løsningene våre, slik at det blir enklere
å bestille, få oversikt og spare tid, bekrefter Nygaard til slutt.